Thailand; Dag 6

Efter vi hade ätit den goda Thailänska frukosten åkte vi till ön (Hong beach) som skulle ta 40 minuter med båt, den vi egentligen skulle ta dagen innan men inte hann med. Ön var helt underbar! Den låg i en liguan med kristall blått vatten och en jätte mjuk sand! Det var inte alls många stenar i vattnet men jätte många fiskar kom när man slängde i bröd i vattnet, ett helt stimm. Vissa var hur stora som helst, haha läskigt. Råkade skära upp foten på en av stenarna, men inte alls så farligt.  Snorklade också! Det fanns massor med skugga där jag låg för att jag inte skulle brända mig.. Det var inte heller långgrunt i vattnet! Där fick man inte heller ha solstolar, som sagt så får man böta 2000 svenska kronor ifall man har det. Efter vi hade badat klart gick vi och åt lunch, det var en ussh resturang, och på tal om ussh ni skulle ha sett toaletterna.. man vill ju inte gå på toa i havet, ussh det med!
När vi åkte hem med båten och landade vid vår stand hade tidvattnet gjort att vi fått 50 meter extra av stranden. När vi kom hem till hotellet så badade vi i poolen till klockan blev fem och sen så fixade vi oss och åkte till en resturang uppe vid berget, och där såg man solnedgången, jätte mysig, och hur bra service som helst, vi hittade resturangen i någon svensk tidning som tipsade om den.
Sen efter vi hade ätit så åkte vi ner till centrumet och jag och Emelie satt ner våra fötter i ett akvarium, där fiskarna åt upp döda hudrester på våra fötter, haha gud vad det kittlades! man ville bara skrika, vilket ni säkert ser på bilderna. Där satt vi och ryckte i fötterna i 15 minuter, fatta!! haha, där någonting ni MÅSTE göra ifall ni ser ett sånt ställe! Efter allt det där gick vi till Starbucks och tog en is latte eller vad det nu var för något.Efter det så var det shopping time! Senare när vi var på väg hem så träffade jag en kille som jobbade i en av affärerna som sa att han var singel och väntade på mig, han slängde också in ett ``jag älskar dig´´gullig som jag är skojja jag tillbaka och sen så fick jag alla saker i den affären jätte billigt, (a)
Ser ni dom dära små prickarna? det är krabbor..
Världens godaste! den borde komma till Sverige!
Inte mycket shopping för mig inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0