Thailand; Dag 1

Vi åkte till flygplatsen vid tio kanske och när vi kom fram hittade vi inte runt, men till slut (efter tjugo minuter) hittade äntligen vart vi skulle lämna väskorna och visa passen, vår otur började med att mitt pappas pass inte funkade, tydligen får man inte åka även om passet ska gå ut om sex månader, vi blev väldigt rädd för att han inte skulle få åka med vilket han inte fick heller om han inte skulle fixa ett nytt pass. Så pappa tog en taxi till Polis huset, hel stressad och gjorde ett pass (det ser ut som om han ska mörda någon på det) haha... Medans det så gick jag, Emelie och mamma till taxfreen och kollade lite men innan dess så visade vi passen, en förekontroll och sen så lade vi upp våra handbagage på den dära saken som typ röntgar den, min väska åkte åt sidan och tydligen hade någon packat ner min påse med alla mina krämmer, och det är ju direkt så att jag vill slänga dom så mamma springer och checkar in den med medans jag och Emelie kollar på taxfreen, sen kom mamma och pappa.
Efter en stund vill Emelie ha en latte på Starbuks men det hann hon inte med för vi höll på att missa boringen och planet så när hon står i kassan ringer mamma och säger att hon kommer missa planet om hon inte kommer, så hon skiter i ena latten och tar den andra och springer, inte bra eftersom hon har asma, och på nått sätt måste hon ha glömt hennes tidningar och alkohol någonstans för den påsen var borta när vi satte oss på planet som vi tillslut hann med.
När vi landade på Pukets flygplats så hade mammas väska förvunnit och vi fick strunta i den, men vi gjorde en anmäla men tack vare det höll hon på att missa bussen som tog oss till vårt hotell.
När vi kom fram till hotellet så var vårt rum inte färdig städat så vi slängde in alla väskor i mammas och pappas rum och satte på oss bekinis och tog en båt till en ö (chicken island). Emelie hade då glömt att smörja in sig så hon brände sönder huden... Åhh jag vill också berätta att jag lade mig i en myrstack..
På kvällen gick vi på en italiensk resturang som hade jätte god mat. Jag åt en pasta som hade sex olika ostar. Sen gick vi och kollade i krabi´s Centrum men jag köpte inget, jag ville först bara se vad som fanns att erbjuda ;). Sen när vi skulle hem tog vi en tuktuk som kör livsfarligt, men är super roliga ! :D
Eftersom alla var så himla trötta efter resan så gick vi och sov hur tidigt som helst (klockan 20.00). Jag var först inte alls trött men Emelie tvingade mig att försöka sova vilket tog två sekunder eftersom jag inte hade sovit på 32 timmar. (mamma fick förresten hennes väska när vi kom hem på kvällen, den kom med nästa flyg...)

Mitt hotellrum.
Pool området.

Sis.
Ussh! det fanns massor med stora maneter..
Stranden som är överbefolkat..
Sis.
Bergsklättring, fett cool!
Mee.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0